Το κυνήγι θησαυρού ήταν πάντα μία από τις αγαπημένες δραστηριότητες στα πάρτι μας. Ειδικά αυτό που θα σας περιγράψω σήμερα είχε ιδιαίτερη επιτυχία! Ίσως επειδή πίσω από το παιχνίδι βρίσκεται και μια ιστορία μυστηρίου: Κάποιος έκλεψε τα αγαπημένα πετράδια του βασιλιά! Έτσι, ο σκοπός των παιδιών δεν είναι μόνο να βρουν τον θησαυρό αλλά και να αποκαλύψουν τον κλέφτη!
Υπάρχει όμως και ένας επιπλέον λόγος που το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ένα από τα αγαπημένα μας. Συνήθως, όταν ετοιμάζουμε ένα κυνήγι θησαυρού, το κάνουμε κρυφά από τα παιδιά μας, για να μην τους χαλάσουμε την έκπληξη. Έτσι έγινε και στο συγκεκριμένο παιχνίδι, με τη διαφορά πως κάποιες από τις προετοιμασίες τις κάναμε μαζί με την κόρη μου (επιλογή χαρακτήρων/υπόπτων, ονομασίες και ιδιότητές τους, κάρτες υπόπτων, πρόσκληση). Της άρεσε πολύ να συμμετέχει στην προετοιμασία του πάρτι της! Στήσαμε λοιπόν ένα λίγο «αστυνομικό» κυνήγι θησαυρού, και μάλιστα εις διπλούν, ένα για τα μικρότερα (με τις καραμέλες) και ένα για τα μεγαλύτερα παιδιά (με τα πετράδια).
[Το παιχνίδι αυτό με ενέπνευσε πρόσφατα να πλέξω αντίστοιχες φιγούρες με τις οποίες έπαιξα ένα παρόμοιο παιχνίδι στο λογαριασμό μου στο Instagram, εξού και η αρχική φωτογραφία.]
Το κυνήγι θησαυρού με λίγα λόγια – σκοπός του παιχνιδιού
Κάποιος έκλεψε τα αγαπημένα πετράδια ή τις αγαπημένες καραμέλες (ή ό,τι άλλο θελήσουμε) του βασιλιά! Αυτός, καθώς είναι πολύ λυπημένος, καλεί σε βοήθεια τα παιδιά που βρίσκονται στο πάρτι μας. Υπάρχουν δέκα ύποπτοι (που θα αναλυθούν παρακάτω) και οι παίκτες, οι καλεσμένοι μας δηλαδή, πρέπει να βρουν ποιος τα έκλεψε, γιατί τα πήρε (προαιρετικό) αλλά και πού τα έκρυψε. Για να βρουν τον ένοχο και τον θησαυρό πρέπει να ακολουθήσουν τα στοιχεία που θα τους δώσουμε. Με τη βοήθεια των στοιχείων, τα παιδιά θα οδηγηθούν στον θησαυρό ενώ, όσο προχωράει το παιχνίδι, θα αποκλείουν έναν ή περισσότερους από τους υπόπτους μέχρι να τους μείνει μόνο ένας, ο κλέφτης!
Γενικές παρατηρήσεις
– Διαλέγουμε έναν χώρο, είτε εσωτερικό είτε εξωτερικό, που παρέχει σημεία για κρυψώνες ασφαλή και εύκολα προσβάσιμα από τα παιδιά!
– Η σειρά με την οποία δίνουμε τα στοιχεία και αποκλείουμε τους υπόπτους είναι πολύ σημαντική, για να μη γίνει μπέρδεμα και αποκλειστούν πολλοί ύποπτοι από την αρχή. (Σε αυτήν την περίπτωση, κάποια από τα επόμενα στοιχεία θα φανούν «άκυρα».)
– Όσον αφορά τον κλέφτη: πριν παίξετε το παιχνίδι με τα παιδιά, δοκιμάστε πρώτα να το παίξετε μόνοι σας ώστε να σιγουρευτείτε πως κάθε αποκλεισμός υπόπτου οδηγεί πράγματι στον ένοχο.
– Όσα περιγράφονται παρακάτω αφορούν στο κυνήγι θησαυρού όπως το παίξαμε εμείς και όπου είχαμε 2 ομάδες, μία με μεγαλύτερα (περίπου 10 χρονών) και μία με μικρότερα (περίπου 6 χρονών) παιδιά. Για να πάρετε μια γενική ιδέα θα σας περιγράψω πώς το παίξαμε εμείς και έπειτα μπορείτε να διαλέξετε αν θα το κρατήσετε ως έχει ή αν θα το χρησιμοποιήσετε ως οδηγό για να στήσετε το δικό σας κυνήγι θησαυρού.
– Τους χαρακτήρες τους διάλεξε η κόρη μου η οποία και ζωγράφισε τις κάρτες υπόπτων, αφού της επισήμανα κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να έχουν.
Προετοιμασία
Όπως κάθε παιχνίδι κυνήγι θησαυρού, έτσι και αυτό θα χρειαστεί μια μικρή προετοιμασία εκ μέρους μας:
– τόπος διεξαγωγής
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο. Αν αποφασίσουμε να παίξουμε σε εξωτερικό χώρο ενδεχομένως θα πρέπει να συνοδεύσουμε τα παιδιά για μεγαλύτερη ασφάλεια.
– διάρκεια και δυσκολία παιχνιδιού
Αναλόγως την ηλικία και τον αριθμό των καλεσμένων αλλά και τις δυνατότητες του τόπου διεξαγωγής του παιχνιδιού που έχουμε διαλέξει αποφασίζουμε αν θα παίξουμε με πολλούς ή λίγους υπόπτους. Τι σημαίνει αυτό; Περισσότεροι ύποπτοι = περισσότερα στοιχεία = περισσότερες στάσεις = μεγαλύτερη διάρκεια παιχνιδιού.
Για τα πιο μικρά παιδιά, ίσως ένας μικρότερος αριθμός υπόπτων και στοιχείων (άρα και στάσεων) να είναι πιο ενδεδειγμένος. Μπορούμε επίσης να τα βοηθήσουμε βάζοντας κάποιο σημάδι στις κρυψώνες, όπως πχ μια κόκκινη κλωστή. Επίσης, τα μικρότερα παιδιά θα χρειαστούν συνοδό, και για ασφάλεια αλλά και για να τους διαβάζει τα στοιχεία.
Για τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να δυσκολέψουμε τις ερωτήσεις.
Αν είναι πολλά τα παιδιά μπορούμε να έχουμε 2 ομάδες.
– επιλογή κρυψώνων
Επιλέγουμε κρυψώνες σε σημεία ασφαλή και εύκολα προσβάσιμα από τα παιδιά. Θα πρέπει επίσης να έχουμε υπόψη μας πως θα πρέπει να κρύψουμε τα στοιχεία και τον θησαυρό από νωρίτερα, οπότε καλό είναι να σιγουρευτούμε πως δε θα «χαθούν» ή δε θα βραχούν. Αν παίζουμε έξω, ρίχνουμε και μια ματιά στην πρόγνωση του καιρού. Επίσης, ένας πρόχειρος χάρτης με τα συγκεκριμένα σημεία/κρυψώνες ενδεχομένως να μας φανεί χρήσιμος 😉
– ύποπτοι και στοιχεία
Αφού αποφασίσουμε πόσους υπόπτους θα έχουμε, σκεφτόμαστε και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Επιλέγουμε τον κλέφτη. Διαλέγουμε τη σειρά με την οποία θέλουμε να αποκλείονται οι ύποπτοι (ένας ή και περισσότεροι ανά στοιχείο). Αυτό θα καθορίσει και τον αριθμό των απαιτούμενων κρυψώνων και στοιχείων. Σκεφτόμαστε γρίφους, κρυπτόλεξα ή άλλους τρόπους κωδικοποίησης της πληροφορίας που θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά.
Καλό θα ήταν να ετοιμάσουμε όσα χρειαζόμαστε (δείτε και παρακάτω) από αρκετά νωρίτερα για να μην τρέχουμε τελευταία στιγμή και αγχωθούμε! Εξάλλου, θέλουμε και εμείς να περάσουμε καλά, έτσι δεν είναι;
Τι θα χρειαστούμε για το κυνήγι θησαυρού
– μια μικρή περίληψη του παιχνιδιού
Θα την εξιστορήσουμε (ή θα τη διαβάσουμε) για να εξηγήσουμε στα παιδιά πώς θα παιχτεί το παιχνίδι και ποια είναι η αποστολή τους.
– ένα κουτί όπου θα είναι κρυμμένος ο θησαυρός
Το κουτί αυτό μπορούμε να το φτιάξουμε εύκολα (και γιατί όχι, μαζί με το παιδί μας) με ένα άδειο κουτί από παπούτσια. Αν παίξουμε με 2 ομάδες, θα χρειαστούμε 2 θησαυρούς και 2 κουτιά. Ο θησαυρός θα περιέχει τα ίδια δωράκια για να μην υπάρξουν αδικίες και παρεξηγήσεις.
– πετράδια ή καραμέλες (ή ό,τι άλλο θελήσουμε) για τον θησαυρό
Να είναι αρκετά ώστε να φτάσουν για όλα τα παιδιά που θα παίξουν!
– κάρτες υπόπτων
Τις κάρτες υπόπτων θα τις δώσουμε στα παιδιά για να τις έχουν μαζί τους όσο παίζουν το κυνήγι θησαυρού. Μπορούμε να τις φτιάξουμε, μόνοι μας ή μαζί με το παιδί μας, ζωγραφίζοντας τους υπόπτους (οι οποίοι αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω) σε χαρτονάκι ή χαρτί. Μπορείτε επίσης, αν θέλετε, να χρησιμοποιήσετε τις κάρτες που ζωγράφισε η κόρη μου ως οδηγό (θα τις βρείτε παρακάτω). Αν πάλι θέλετε να κερδίσετε χρόνο, μπορείτε να εκτυπώσετε τις δικές μας κάρτες (έγχρωμη εκτύπωση σε χαρτί ή χαρτονάκι Α4) και να τις κόψετε με το ψαλίδι:
– τα στοιχεία
Χαρτάκια με γραμμένα πάνω τους τα στοιχεία που θα βοηθήσουν τα παιδιά να βρουν τον θησαυρό και τον ένοχο (θα βρείτε παρακάτω αναλυτικά τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε εμείς). Τα στοιχεία θα δίνουν δύο πληροφορίες: μία σχετικά με τον κλέφτη (γραμμένη στη μια πλευρά) και μία για το πού θα βρουν το επόμενο στοιχείο (γραμμένη στην πίσω πλευρά)! Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ξεχωριστά χαρτάκια. Η πληροφορία που αφορά τον κλέφτη θα πρέπει να βοηθήσει τα παιδιά να αποκλείσουν κάποιον ή κάποιους από τους υπόπτους.
– μικρούς φακέλους
Θα τους χρησιμοποιήσουμε για να βάλουμε μέσα α) *προαιρετικό: τα στοιχεία και β) τις κάρτες των υπόπτων που έχουν αποκλειστεί (1 φάκελος). Αρχικά, θα δώσουμε σε ένα παιδί να κρατάει στο χέρι όλες τις κάρτες των υπόπτων και ένα άδειο φακελάκι. Όσο προχωράει το παιχνίδι, για να μην μπερδευτούν τα παιδιά με τους υπόπτους, θα βάζει μέσα στο φακελάκι την κάρτα του υπόπτου που αποκλείεται κάθε φορά. Στο τέλος το παιδί θα κρατάει δηλαδή στο χέρι μόνο την κάρτα του κλέφτη.
– σημάδια (κλωστούλες, αυτοκόλλητα,…) για τις κρυψώνες – αν αποφασίσουμε να τα χρησιμοποιήσουμε.
– κάποιον που θα συνοδεύσει τα παιδιά και θα τους διαβάζει τα στοιχεία, ειδικά αν τα παιδιά είναι πολύ μικρά.
– μια πρόσκληση! (Για να πάρετε μια ιδέα, δείτε τι έγραψε η κόρη μου στη δική της πρόσκληση)
Πώς ξεκινάμε το κυνήγι θησαυρού
Αφού συγκεντρωθούν όλα τα παιδιά, τους εξιστορούμε σύντομα την ιστορία της κλοπής των αγαπημένων πετραδιών του βασιλιά (έχουν πάρει εξάλλου μια ιδέα από την πρόσκληση) και τους εξηγούμε ποια είναι η αποστολή τους: να βρουν δηλαδή ποιος και γιατί έκλεψε τα πετράδια αλλά και πού τα έκρυψε.
Έπειτα τους δίνουμε μια περιγραφή του κάθε υπόπτου (όνομα, ιδιότητα) δείχνοντάς τους παράλληλα την αντίστοιχη κάρτα ώστε να εξοικειωθούν και να μπουν στο πνεύμα του παιχνιδιού.
Τους ενημερώνουμε πως:
– υπάρχουν κάποια στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να βρουν τον κλέφτη και τον θησαυρό αλλά είναι κρυμμένα σε … κρυψώνες.
– για να ολοκληρώσουν την αποστολή τους θα πρέπει να βρουν όλα τα στοιχεία που είναι κρυμμένα. Για να βρουν τις κρυψώνες (και τα στοιχεία), θα πρέπει να ακολουθήσουν πιστά τις οδηγίες που θα βρίσκουν σε κάθε σημείο.
– σε κάθε κρυψώνα θα βρουν ένα σημείωμα που θα τους παρέχει 2 πληροφορίες: μία σχετικά με τον κλέφτη και μία για τη θέση της επόμενης κρυψώνας. Θα πρέπει πρώτα να λύσουν το γρίφο για να αποκλείσουν κάποιον ύποπτο και μετά να διαβάσουν την πληροφορία για την επόμενη κρυψώνα. Εξηγήστε τους πως είναι σημαντικό να τηρήσουν αυτή τη σειρά (δηλαδή πρώτα να λύσουν το γρίφο) για να μη γίνει μπέρδεμα με τους υπόπτους.
– όταν αποκλείουν κάποιον ύποπτο, θα πρέπει να βάλουν την αντίστοιχη κάρτα μέσα στο άδειο φακελάκι.
– η τελευταία κάρτα που θα μείνει στα χέρια τους απεικονίζει τον κλέφτη.
> Πριν ξεκινήσουν, τους δίνουμε τις κάρτες υπόπτων και το άδειο φακελάκι καθώς και μια περιγραφή, γραπτή κατά προτίμηση (παρακάτω ως «Στοιχείο 0»), για το πού βρίσκεται το 1ο στοιχείο.
> Ζητάμε από τα παιδιά να μην πετάξουν τα χαρτάκια και τις κάρτες υπόπτων αλλά να τις φέρουν πίσω, για να μη δημιουργήσουμε σκουπίδια.
Τέλος παιχνιδιού
Το κυνήγι θησαυρού τελειώνει όταν τα παιδιά βρουν τον θησαυρό και μας λένε ποιος ήταν ο κλέφτης και γιατί τα πήρε.
Οι ύποπτοι
Αυτοί είναι οι δέκα ύποπτοι για την κλοπή των αγαπημένων πετραδιών του βασιλιά! Αυτό που είναι σημαντικό, αν παίξετε το κυνήγι θησαυρού όπως εμείς, είναι να διατηρηθούν τα χαρακτηριστικά τους (αυτά που αναφέρονται παρακάτω), γιατί αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να αποκλειστούν οι 9 από τους 10. Τα ονόματα, οι ιδιότητες και ο λόγος που έκλεψαν τα πετράδια (ή οτιδήποτε άλλο) είναι ενδεικτικά και μπορείτε φυσικά να τα αλλάξετε 😉
Πάνω σειρά, από αριστερά προς δεξιά:
Ο υπηρέτης του βασιλιά, ο Αρθούρος.
Χαρακτηριστικά: άντρας, ξανθός, έχει κοντά μαλλιά, έχει γαλανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Ο επαναστάτης Λεοντόκαρδος.
Χαρακτηριστικά: άντρας, έχει καστανά μαλλιά, φοράει σκουλαρίκι, έχει μουστάκι, έχει μακριά μαλλιά, έχει καστανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Η μαγείρισσα Σαλαμούρα.
Χαρακτηριστικά: γυναίκα, γκριζομάλλα, έχει ελιά, έχει κοντά μαλλιά, έχει γαλανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Η αδερφή του βασιλιά, η Ισαβέλλα.
Χαρακτηριστικά: γυναίκα, έχει μαύρα μαλλιά, έχει μακριά μαλλιά, έχει καστανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Ο αντίπαλος του βασιλιά, ο βασιλιάς Λουδοβίκος.
Χαρακτηριστικά: άντρας, κοκκινομάλλης, φοράει κορώνα, έχει μουστάκι, έχει κοντά μαλλιά, έχει γαλανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Κάτω σειρά, από αριστερά προς δεξιά:
Ο στρατηγός Πολεμοχάρης.
Χαρακτηριστικά: άντρας, γκριζομάλλης, έχει μουστάκι, έχει κοντά μαλλιά, έχει πράσινα μάτια.
◊ ◊ ◊
Η διάσημη κλέφτρα Σουφραδώρα.
Χαρακτηριστικά: γυναίκα, ξανθιά, έχει κοντά μαλλιά, έχει φακίδες, έχει γαλανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Η κόρη του βασιλιά, η Κλεονίκη.
Χαρακτηριστικά: γυναίκα, καστανή, φοράει σκουλαρίκια, έχει μακριά μαλλιά, έχει γαλανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Ο ξάδερφος του βασιλιά, ο Όσκαρ. (Ο κλέφτης. Το έκανε επειδή ήθελε να καταστρέψει οικονομικά τον βασιλιά και να πάρει τον θρόνο)
Χαρακτηριστικά: άντρας, καστανός, έχει μακριά μαλλιά, έχει καστανά μάτια.
◊ ◊ ◊
Η γυναίκα του βασιλιά, η βασίλισσα Χριστίνα.
Χαρακτηριστικά: γυναίκα, ξανθιά, φοράει σκουλαρίκια, φοράει κορώνα, έχει μακριά μαλλιά, έχει πράσινα μάτια.
Τα στοιχεία
1. γρίφοι κλπ για τον αποκλεισμό υπόπτων και την αποκάλυψη του κλέφτη
*Για ευκολία, εδώ θα παρουσιαστούν τα στοιχεία όπως τα χρησιμοποιήσαμε εμείς. Φυσικά μπορείτε να στήσετε το δικό σας παιχνίδι, δίνοντας στους υπόπτους διαφορετικά χαρακτηριστικά και προσαρμόζοντας τα παρακάτω στοιχεία.
> Τα παιδιά που έπαιξαν το συγκεκριμένο παιχνίδι ήταν περίπου 10 χρονών. Αν έχετε καλεσμένους διαφορετικής ηλικίας, μπορείτε να προσαρμόσετε το βαθμό δυσκολίας των ερωτήσεων αντίστοιχα.
> Επίσης, αν τα παιδιά είναι μεγαλύτερα, μπορείτε, εκτός από κρυπτόλεξα και σταυρόλεξα να χρησιμοποιήσετε και άλλους τρόπους για να στήσετε τους γρίφους.
– Στοιχείο 1ο: (πρώτη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν έχει …
(4 γράμματα – καρπός από τον οποίο παράγουμε υγρό, το οποίο χρησιμοποιούμε στη μαγειρική)
Απάντηση: Ελιά
Ύποπτος που αποκλείεται: Σαλαμούρα
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 2ο: (δεύτερη κρυψώνα)
Το όνομα αυτού/ής που έκλεψε τα πετράδια δεν αρχίζει από …
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Γνωστός ήρωας του Τρωικού Πολέμου
2. Η χώρα στην οποία ζούμε
3. Θεά της ομορφιάς που έδωσε στον Πάρι το μήλο
4. Ο πιο σημαντικός από τους 12 θεούς του Ολύμπου
Απάντηση: Άλφα (1. Αχιλλέας, 2. Ελλάδα, 3. Αφροδίτη, 4. Δίας)
Ύποπτος που αποκλείεται: Αρθούρος
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 3ο: (τρίτη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν έχει … μαλλιά.
(4 γράμματα – το χρώμα που παράγεται όταν αναμιγνύουμε το άσπρο με το μαύρο)
Απάντηση: γκρι
Ύποπτος που αποκλείεται: Πολεμοχάρης
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 4ο: (τέταρτη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν έχει …
(9 γράμματα – βρες τη λέξη στον παρακάτω πίνακα)
Μ |
Κ |
Δ |
Ξ |
Ο |
Λ |
Μ |
Α |
Γ |
Π |
Α |
Λ |
Ν |
Ψ |
Χ |
Ο |
Ι |
Η |
Β |
Η |
Κ |
Λ |
Α |
Ρ |
Υ |
Ζ |
Χ |
Τ |
Ε |
Α |
Ο |
Κ |
Ξ |
Σ |
Ο |
Κ |
Ζ |
Ω |
Ν |
Κ |
Λ |
Π |
Τ |
Α |
Η |
Χ |
Ν |
Κ |
Ξ |
Ι |
Δ |
Α |
Β |
Π |
Ε |
Ρ |
Υ |
Ι |
Α |
Π |
Κ |
Θ |
Σ |
Ψ |
Β |
Α |
Ο |
Κ |
Ε |
Ι |
Φ |
Δ |
Η |
Κ |
Λ |
Α |
Ρ |
Θ |
Α |
Κ |
Ξ |
Απάντηση: μουστάκια
Ύποπτοι που αποκλείονται: Λουδοβίκος και Λεοντόκαρδος
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 5ο: (πέμπτη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν έχει …
(7 γράμματα – τα έχει και η Πίπη)
Απάντηση: φακίδες
Ύποπτος που αποκλείεται: Σουφραδώρα
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 6ο: (έκτη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν έχει … μάτια.
άναλαγ
Απάντηση: γαλανά
Ύποπτος που αποκλείεται: Κλεονίκη
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 7ο: (έβδομη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δε φοράει …
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. ο «καλύτερος φίλος» του ανθρώπου (ζώο)
2. τον κυνηγάει ο 1.
3. ζει στη θάλασσα
4. είναι πολύ αργή
5. το κυνηγάει ο 2.
6. είναι πολύ γρήγορος
Απάντηση: κορώνα (1. Σκυλί 2. Γάτος 3. Ψάρι 4. Χελώνα 5. Ποντίκι 6. Λαγός)
Ύποπτος που αποκλείεται: Χριστίνα
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 8ο: (όγδοη κρυψώνα)
Αυτός/ή που έκλεψε τα πετράδια δεν είναι …
(7 γράμματα – δεν είναι ούτε αγόρι, ούτε άντρας, ούτε κορίτσι)
Απάντηση: γυναίκα
Ύποπτος που αποκλείεται: Ισαβέλλα
> Άτομο που απέμεινε και o ένοχος: Όσκαρ (ο ξάδερφος του βασιλιά)
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 9ο (αναφέρει τον λόγο της κλοπής): (ένατη κρυψώνα)
Αυτός που έκλεψε τα πετράδια το έκανε επειδή ήθελε να πάρει
α) τον Κρόνο
β) τον θρόνο
γ) τον χρόνο
Απάντηση: τον θρόνο
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 10ο (αναφέρει τη θέση του θησαυρού): (δέκατη κρυψώνα)
Αυτός που έκλεψε τα πετράδια τα έκρυψε ΕΔΩ!
◊ ◊ ◊
2. ενδείξεις για τη θέση του επόμενου στοιχείου (επόμενης κρυψώνας)
*Εδώ θα αναφέρουμε μόνο κάποια παραδείγματα για το πώς μπορούμε να περιγράψουμε τη θέση της κάθε κρυψώνας. Εμείς παίξαμε το κυνήγι θησαυρού σε εξωτερικό χώρο. Κάποια από αυτά που θα διαβάσετε μπορεί να μη βγάζουν κάποιο νόημα για σας – αναφέρονται σε ονομασίες που έχουν δώσει τα παιδιά σε κάποια σημεία, ή σε ένα όνομα σκύλου ή σε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός σπιτιού (πχ μια αυλόπορτα). Εντοπίστε κάποια χαρακτηριστικά της θέσης της κρυψώνας που έχετε διαλέξει και προσπαθήστε να την περιγράψετε όπως σας βολεύει καλύτερα για το παιχνίδι.
*Αν προσθέσετε βήματα, μην ξεχνάτε πως τα βήματα των παιδιών είναι μικρότερα από τα δικά μας.
– Στοιχείο 0: (αρχικό, θα το δώσουμε στα παιδιά πριν ξεκινήσουν για να τα οδηγήσει στην πρώτη κρυψώνα)
Ένας είναι ο δρόμος σας και δεν πάει αριστερά. Ψάξτε για τα μωβ λουλουδάκια και από εκεί που τελειώνουν προχωρήστε άλλα 10 βήματα. Εκεί θα βρείτε το πρώτο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 1ο: (πρώτη κρυψώνα)
Εδώ θα στρίψετε δεξιά. Για να βρείτε το επόμενο στοιχείο θα πρέπει να κάνετε τόσα βήματα όσα έχει ένας τριψήφιος αριθμός που το άθροισμά των ψηφίων του μας κάνει 2 και που τα δύο πρώτα ψηφία είναι ίδια. Εκεί θα βρείτε το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 2ο: (δεύτερη κρυψώνα)
Μπράβο! Για να βρείτε το επόμενο στοιχείο πρέπει να πάτε ο ένας πίσω από τον άλλο και με το ένα χέρι ακουμπισμένο στον ώμο του μπροστινού σας προς την κατεύθυνση που ανατέλλει ο ήλιος. Θα συναντήσετε μαι μικρή εκκλησίτσα και από εκείνο το σημείο θα κάνετε άλλα τόσα βήματα όσα είναι τα μισά των μισών του 48.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 3ο: (τρίτη κρυψώνα)
Βρείτε τις καρδούλες (ή κάτι που μοιάζει με αυτές). Μετρήστε το 1/3 του 42. Εκεί θα βρείτε το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 4ο: (τέταρτη κρυψώνα)
Πρέπει να συνεχίσετε χοροπηδώντας προς τα ασημένια φτερωτά άλογα. Αυτά θα σας δώσουν το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 5ο: (πέμπτη κρυψώνα)
Από εδώ προχωρήστε μετρώντας τόσα σπίτια στα δεξιά σας όσα μας κάνουν τα 8/2. Εκεί θα βρείτε ένα αντικείμενο με όνομα που αποτελείται από 9 γράμματα και αρχίζει με το γράμμα εκείνο που είναι δεύτερο από το τέλος. Εκεί θα ψάξετε για το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 6ο: (έκτη κρυψώνα)
Εδώ ο δρόμος μοιάζει δύσκολος να συνεχιστεί. Και όμως συνεχίζεται! Προχωρήστε ώσπου να βρείτε μια διέξοδο που θα σας βγάλει στον δρόμο. Εκεί στρίψτε προς τη μεριά που βρίσκεται το χωριό. Προχωρήστε προσεκτικά μέχρι να βρείτε μια κόκκινη κλωστή και εκεί ψάξτε για το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 7ο: (έβδομη κρυψώνα)
Πηγαίνετε ανάποδα έως τον «ελαιόκηπο». Κοιτάξτε προσεκτικά τριγύρω και εντοπίστε το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 8ο: (όγδοη κρυψώνα)
Εκεί που συναντάει ο τραγουδιστής τον Άγιο θα βρείτε το επόμενο στοιχείο.
◊ ◊ ◊
– Στοιχείο 9ο: (ένατη κρυψώνα)
Από εδώ που βρισκόσαστε προχωρήστε προς τον «Δία» τόσα βήματα όσα είναι ο διψήφιος αριθμός που αποτελείται από το Δ’ και το ΣΤ’. Εκεί να σταματήσετε για να βρείτε αυτό που ψάχνετε.
◊ ◊ ◊
– δέκατη κρυψώνα: θησαυρός
◊ ◊ ◊
Αν θέλετε να δείτε τους υπόπτους και τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε για την ομάδα των μικρότερων παιδιών, μπορείτε να τα βρείτε στο Ποιος έκλεψε τις αγαπημένες καραμέλες του βασιλιά;
Καλή διασκέδαση! Και αν έχετε ερωτήσεις ή χρειάζεστε κάποια διευκρίνιση, μη διστάσετε να με ρωτήσετε, θα χαρώ πολύ να βοηθήσω!
Αν ψάχνετε και για άλλα παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε με τα παιδιά, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά εδώ:
– ο κρυμμένος θησαυρός των πειρατών