παιδικά πάρτι, Παιδική Χαρά

ο κρυμμένος θησαυρός των πειρατών

ο κρυμμένος θησαυρός των πειρατών

Ο κρυμμένος θησαυρός των Πειρατών – για εξωτερικό χώρο

Ηλικίες: 5-7 (περίπου)  /  Διάρκεια: 2 ώρες (περίπου)

Το παιχνίδι αυτό το παίξαμε όταν ο γιος μου έγινε 5. Αν ωστόσο δυσκολέψετε τις ερωτήσεις και τους γρίφους, μπορείτε να το προσαρμόσετε και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Διάρκεια παιχνιδιού περίπου 1-2 ώρες: αυτό εξαρτάται από το αν θα συμπεριλάβετε την κατασκευή των πειρατικών καπέλων ή όχι και από τη δυσκολία και τον αριθμό των ερωτήσεων και των παιχνιδιών που θα επιλέξετε.

-Αν δεν θέλετε να παίξετε τα παιχνίδια που παίξαμε εμείς, έχετε στο νου να τα προσαρμόσετε στην ηλικία των παιδιών: αν είναι πολύ εύκολα, θα βαρεθούν, αν πάλι είναι πολύ δύσκολα, θα αποθαρρυνθούν. Από την άλλη μπορείτε και να τα παραλείψετε. Σε αυτήν την περίπτωση, το παιχνίδι θα διαρκέσει λιγότερη ώρα.

-Τα παιδιά παίζουν όλα μαζί, σαν μία ομάδα, χωρίς ανταγωνισμό.

-Εμείς το παίξαμε με αγόρια και κορίτσια, αν ωστόσο ψάχνετε για κάτι πιο κοριτσίστικο, μπορείτε να προσαρμόσετε τη θεματολογία.

-Επίσης: εμείς έχουμε την τύχη να μένουμε σε ένα αδιέξοδο δρομάκι, οπότε ήταν εύκολο να προσαρμόσω το παιχνίδι στον άμεσο περίγυρο του σπιτιού μας. Το ίδιο ισχύει αν μένετε σε χωριό. Αν μένετε σε πόλη, μπορείτε να το παίξετε σε μια πλατεία ή σε πάρκο, θα πρέπει όμως να προσαρμόσετε τις κρυψώνες (παγκάκια, παιχνίδια, κτίσματα κλπ).

-Επίσης: Ο γιος μου φυσικά στην ηλικία αυτή δεν ήξερε ακόμη να διαβάζει, είχαμε όμως την αδερφή του που βοήθησε όπου χρειαζόταν. Αν δεν υπάρχει καλεσμένος στο πάρτι που να μπορεί να διαβάζει, μπορείτε να αναλάβετε εσείς ή κάποιος άλλος αυτόν το ρόλο ή αλλιώς, αντί να γράφετε τα στοιχεία, μπορείτε να τα ζωγραφίσετε.

Το παιχνίδι με λίγα λόγια

Πρόκειται για κυνήγι θησαυρού, δηλ. τα παιδιά πρέπει να ψάξουν να βρουν έναν κρυμμένο θησαυρό. Στην προσπάθειά τους αυτή θα τους βοηθήσουν στοιχεία που θα ανακαλύπτουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και τα οποία θα τους οδηγήσουν στα επόμενα στοιχεία κ.ο.κ. μέχρι τελικά να τον ανακαλύψουν.

Για να κρατήσει περισσότερο ώρα και για να είναι πιο διαδραστικό, συμπεριέλαβα στο κυνήγι θησαυρού και κάποιες αποστολές, που μπορεί να είναι παιχνίδια, γρίφοι, γλωσσοδέτες ή κάποια κατασκευή. Υπάρχουν δηλαδή κάποια σημεία, όπου τα παιδιά θα πρέπει πρώτα να εκτελέσουν μια αποστολή ώστε να πάρουν το επόμενο στοιχείο. (Αν δεν θέλετε να συμπεριλάβετε τα παιχνίδια μπορείτε φυσικά να τα παραλείψετε.)

Με αυτόν τον τρόπο, λύνοντας δηλαδή γρίφους και παίζοντας παιχνίδια, τα παιδιά θα οδηγούνται από κρυψώνα σε κρυψώνα και από στοιχείο σε στοιχείο, ώσπου να βρουν την τελευταία οδηγία που θα τους οδηγήσει στον θησαυρό.

Το παιχνίδι ξεκινάει με την ανάγνωση ενός γράμματος που υποτίθεται πως έχει σταλεί στο εορταζόμενο παιδί από έναν πειρατή ενώ θα τους δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για να ξεκινήσουν το παιχνίδι.

Όπως καταλαβαίνετε, θα χρειαστεί κάποια προετοιμασία από σας, όπως να ετοιμάσετε τα στοιχεία και να βρείτε τις κρυψώνες, ενώ χρήσιμο θα ήταν αν μπορούσατε να συμπεριλάβετε στο παιχνίδι και κάποιους ενήλικες, φίλους ή γείτονες (συνήθως είναι πολύ πρόθυμοι να συμμετάσχουν στο παιχνίδι και το ευχαριστιούνται εξίσου).

Για να μπορέσουν τα παιδιά να μπουν καλύτερα στο ρόλο τους και επειδή συνήθως σε αυτήν την ηλικία τρελαίνονται να μασκαρεύονται, συμπεριέλαβα στο πάρτι και την κατασκευή πειρατικών καπέλων, στο σπίτι, μετά την ανάγνωση του γράμματος και πριν την έναρξη του παιχνιδιού.

Προετοιμασία
Τι θα πρέπει να έχετε υπόψη σας:

Η επιλογή των κρυψώνων ειδικά σε εξωτερικό χώρο χρειάζεται γενικά περισσότερο χρόνο, ενώ θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και δυσκολίες, όπως

-πόσο πολυσύχναστο είναι το μέρος που έχετε επιλέξει για να γίνει το πάρτι (μη χαθούν κάποια στοιχεία)

-την ασφάλεια (οι κρυψώνες να είναι εύκολα προσβάσιμες από τα παιδιά) και

-τον καιρό (πχ αν βρέχει, μπορεί να καταστραφούν τα στοιχεία σας) – οπότε κρύβετε τα στοιχεία λίγη ώρα πριν το πάρτι.

Τι θα πρέπει να ετοιμάσετε: 

-να επιλέξετε τοποθεσία & κρυψώνες

-τα στοιχεία

-τις αποστολές: παιχνίδια, αινίγματα και γλωσσοδέτες. Εδώ θα βρείτε όσα χρησιμοποιήσαμε εμείς (περιγραφή παιχνιδιών κλπ), οπότε αν τα κρατήσετε ως έχουν, θα γλιτώσετε αρκετό χρόνο.

-τις προσκλήσεις: λεπτομέρειες για τις δικές μας προσκλήσεις μπορείτε να βρείτε εδώ

-τα πειρατικά καπέλα (προαιρετικό)

-το γράμμα: εδώ μπορείτε να δείτε το γράμμα που ήρθε σε μας για να πάρετε μια ιδέα

-τη γιρλάντα: από εδώ μπορείτε να εκτυπώσετε τα τρίγωνα

-το θησαυρό με τα δωράκια

-τούρτα και λοιπά (αποφασίστε από πριν για το πότε θα κοπεί η τούρτα. Προτείνω να την κόψετε μετά το παιχνίδι, γιατί αν γίνει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, το διάλειμμα αυτό μπορεί να αποσυντονίσει τα παιδιά).

-τα υλικά που θα χρειαστείτε

Το παιχνίδι αναλυτικά και βήμα-βήμα (δείτε πρώτα τις γενικές συμβουλές)

1.ανάγνωση γράμματος

2.κατασκευή πειρατικών καπέλων (προαιρετικό)

3.Τα παιδιά αφού ακούσουν τι λέει το γράμμα, ξεκινούν ψάχνοντας να βρουν τον “Μονόφθαλμο” (κάποιος ενήλικας μασκαρεμένος με κάλυμμα για το μάτι). Αφού τον βρίσκουν, πηγαίνουν κοντά του και του λένε το σύνθημα που αναφέρθηκε στο γράμμα.

4.Ο Μονόφθαλμος: «Θα σας δώσω το πρώτο στοιχείο. Θα το βρείτε εκεί όπου χτυπάμε για να μας ανοίξουν την πόρτα.» (σωστή απάντηση: κουδούνι)

5.Τα παιδιά πηγαίνουν στο κουδούνι, όπου είναι κρυμμένο το κόκκινο χαρτάκι ή όπου κρέμεται από μια κόκκινη κλωστή. Το βρίσκουν, το διαβάζουν: «Πρέπει να πάτε εκεί που σταματάει ο ταχυδρόμος» (σωστή απάντηση: γραμματοκιβώτιο)

6.Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν το ανάλογο γραμματοκιβώτιο με το κρυμμένο κόκκινο χαρτί. Το βρίσκουν, διαβάζουν: «Χτυπήστε το κουδούνι*. Προσοχή μη ξεχνάτε το σύνθημα. Όμως πρώτα πρέπει να εκτελέσετε μιαν αποστολή: Πατατοδρομία!»

*εδώ: τα παιδιά οδηγήθηκαν στο διπλανό μας σπίτι. Σε πολυκατοικία μπορείτε αφού έχετε συνεννοηθεί με το γείτονά σας, να κρύψετε το χαρτάκι στο γραμματοκιβώτιο το δικό του, για να οδηγηθούν τα παιδιά στο σπίτι του.

7.Γείτονας: «Εκτελέσατε την αποστολή;» (αναφέρεται στην Πατατοδρομία) «Για να σας δώσω το επόμενο στοιχείο, πρέπει να λύσετε ένα αίνιγμα: Έχει ξάδερφο το σκύλο κι όμως δεν τον έχει φίλο. Τι είναι;» (σωστή απάντηση: λύκος) Αφού απαντήσουν τα παιδιά με επιτυχία στο αίνιγμα, ο γείτονας τους δίνει το επόμενο στοιχείο. Διαβάζουν: «Ψάξτε να βρείτε το χοντροκέφαλο γίγαντα* που μεταμορφώθηκε σε δέντρο. Εκεί θα βρείτε το επόμενο στοιχείο.»

*εδώ: αναφορά σε δέντρο της γειτονιάς. Αν δε βολεύει, προσαρμόστε το ή βρείτε άλλη κρυψώνα

8.Τα παιδιά βρίσκουν το δέντρο και το κόκκινο χαρτάκι που είναι κρεμασμένο με κόκκινη κλωστή από κάποιο κλαδί. Διαβάζουν: «Πηγαίνετε στο μαγεμένο σπίτι* και ψάξτε για το επόμενο στοιχείο. Όμως πρώτα πρέπει να εκτελέσετε μια αποστολή: Το πειρατικό σας πλοίο χρειάζεται μια διακοσμητική γιρλάντα**. Ετοιμάστε και κρεμάστε την!

*εδώ: στο δρόμο μας υπάρχει ένα έρημο και άδειο σπίτι που μοιάζει λίγο “μαγικό”

**εδώ: έχουμε ετοιμάσει από πριν μια γιρλάντα.

9.Στο “μαγεμένο σπίτι” τα παιδιά, αφού ψάξουν, θα βρουν το επόμενο χαρτάκι. Διαβάζουν: «Ψάξτε για το καταφύγιο με τα 2 σκαλάκια και τις 2 γλάστρες*. Όμως πρώτα πρέπει να εκτελέσετε μια αποστολή: μπαλονοσκυταλοδρομία!

*εδώ: αναφερόμαστε σε μια εσοχή σπιτιού με 2 σκαλάκια και 2 γλάστρες. Σε πολυκατοικία θα μπορούσε να γίνει αναφορά σε κάποιον όροφο ή σε κάποια πόρτα, αφού φυσικά έχετε πρώτα συνεννοηθεί με το γείτονά σας. Αν δε βολεύει, προσαρμόστε το ανάλογα.

10.Τα παιδιά, αφού παίξουν το παιχνίδι, βρίσκουν το χαρτάκι στο συγκεκριμένο σημείο. Διαβάζουν: «Χτυπήστε το κουδούνι!» Αφού χτυπήσουν, ανοίγει η πόρτα και ο γείτονας τους ρωτάει: «Εκτελέσατε την αποστολή; Για να σας δώσω το επόμενο στοιχείο, πρέπει να πείτε πρώτα έναν γλωσσοδέτη: Η βάρκα, η παλιόβαρκα, η μικρή σαπιοβαρκούλα.» Και αφού τα παιδιά το επαναλάβουν με επιτυχία τους δίνει το κόκκινο χαρτάκι με το επόμενο στοιχείο. Διαβάζουν: «Το επόμενο στοιχείο θα το βρείτε εκεί όπου παρκάρουν τα μαγεμένα άλογα*.»

*εδώ: παρκαρισμένα ποδήλατα σε κάποιο σπίτι.

11.Τα παιδιά βρίσκουν στην κρυψώνα το επόμενο στοιχείο. Διαβάζουν: «Για να βρείτε το επόμενο στοιχείο, πρέπει να βρείτε 2 γλάστρες μπροστά σε 3 παράθυρα*. Όμως πρώτα θα πρέπει να εκτελέσετε μιαν αποστολή: Κατασκευάστε μούμιες!

*εδώ: αναφορά σε κάποιο σημείο του δρόμου

12.Μετά το παιχνίδι τα παιδιά βρίσκουν την επόμενη κρυψώνα με το κόκκινη χαρτάκι. Διαβάζουν: «Το επόμενο στοιχείο βρίσκεται σε κάποιο μπαλόνι*. Μαντέψτε σε ποιο και σκάστε το με βελάκι και με κλειστά τα μάτια.»

*εδώ: έχουμε κρεμάσει από νωρίτερα φουσκωμένα μπαλόνια σε έναν σπάγκο. Σε ένα από αυτά τα μπαλόνια έχουμε βάλει ένα (μικρό, για να χωράει) κόκκινο χαρτάκι που αποτελεί το επόμενο στοιχείο.

13.Στο επίμαχο μπαλόνι βρίσκουν το επόμενο στοιχείο. Διαβάζουν: «Πηγαίνετε εκεί απ’ όπου ξεκινήσατε και ρωτήστε τον Μονόφθαλμο: Ο θησαυρός είναι εδώ;» Όμως πρώτα πρέπει να εκτελέσετε μιαν αποστολή: Μαντέψτε τι είναι αυτό που είναι από πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι και από πίσω σαν ψαλίδι. Πείτε το στον Μονόφθαλμο.»

14.Τα παιδιά γυρίζουν στον Μονόφθαλμο και τον ρωτάνε αν ο θησαυρός είναι εδώ. Μονόφθαλμος: «Ξέρω που βρίσκεται ο θησαυρός αλλά θα σας βοηθήσω μόνο αν μου πείτε τη λύση του αινίγματος.» Αφού απαντήσουν σωστά τα παιδιά, τους καθοδηγεί στη θέση που είναι κρυμμένος ο θησαυρός με το παιχνίδι “ζεστό, χλιαρό, κρύο, παγωμένο” μέχρι να τον βρουν τα παιδιά.

15.Τέλος του παιχνιδιού με τα άνοιγμα του κουτιού και το μοίρασμα των δώρων.

Ελπίζω να διασκεδάσετε όσο και εμείς!